- Ökonoomsus, praktilisus, koostekvaliteet
|
|
- Varustus, rariteet (varuosade leidmine üsna keeruline aga mitte võimatu, kuna ühildub enamuses peugeot’ ja citroen ’i rohkem levinud mudelitega, väike kandevõime.
|
Keskmine kütusekulu konkreetsel isendil 3,9l/100km. Pagasiruum allaklapitavate istmetega 170cm pikk, magamiseks sirutatud esiistmete ettenihutamisel 195cm-ni. Hoolt tuleb kanda tagumise torsoonvedrustuse eest, sest juba kõigest tala maksab esinduses (PS! mujalt ei saa) 450€, enda auto jaoks sain terve liikuva doonori (1,4GL bensiinimootoriga) 200€ eest korraliku tagasillaga. Kuluvad jupid on väga okei hinnaga — ketaspidurite klotside esimene komplekt a 15€, ühe poole rattalaager taga 36€. Pidevat remonti ei vaja. Kõik reguleerimised, pirnivahetused jms pisiremondini välja on äärmiselt lihtne ja võimalikult võtmevaba. Käigukast ja mootor on väga töökindlad ja sujuvad, kui mõistlikult hooldada, õlid-filtrid korras jne. Veermik võib muutuda küllaltki «põrutavaks», kui tagumine torsoon jääb kuivale ja kinni roostetab. Esisillale aitab väike «kummipolsterdus» sillapukside vahel. Pidurid nii väikesel ja kergel autol on äärmiselt tõhusad, eriti kui pidurisilindreid määrida iga klotsivahetuse juures ja «õpetada» korralikult käima, kord aastas võiks õhutada ka. Miinusena tooks välja veel, et see auto ei armasta sõidutada üle 4 inimese koos juhiga, kuigi istmeid ja turvavöid on 5, tagumine torsoon on siiski väga pehme (ja mugav, kui on korras) aga auto kandevõime passis on 300kg, seega 3 inimest taga ei ole ei mugav ega tervislik autole. |
Väga ökonoomne ja töökindel mahukas väikeauto, küll aga Eestis teatav rariteet, seega keerulisem (mitte ilmtingimata kulukam) ülal pidada kui laialt levinud autot. |
|
Parameeter |
Hinnangu autori hinne[1] |
Keskmine hinne põlvkondade kaupa[2] |
Kõikide autode keskmine hinne[3] |
|
|
Salong: |
7.9 |
7.9 |
6.8 |
Kitsavõitu |
Küll me mahume |
Avar |
Sirutame jalad välja! |
Salong |
|
|
|
|
|
Silmapaistvus: |
2.9 |
2.9 |
5.1 |
Rahulik välimus, ei torka silma |
Ilus auto |
Jalakäiad piidlevad |
Tähelepanust pole pääsu |
Silmapaistvus |
|
|
|
|
|
Ülalpidamiskulud: |
8.9 |
8.9 |
6.3 |
Kergem on tappa kui toita |
Kallis teenindus, varuosad ja kindlustus |
Mõõdukad kulud |
Odavam on ainult jalgratas |
Ülalpidamiskulud |
|
|
|
|
|
Töökindlus ja vastupidavus: |
7.0 |
7.0 |
6.7 |
Laguneb kiiresti |
Enam-vähem püsib koos |
Üllatavalt vastupidav |
Nagu kalju! |
Töökindlus ja vastupidavus |
|
|
|
|
|
Ilmastikukindlus: |
8.9 |
8.9 |
7.5 |
Kardab külma ja niiskust |
Ei kannata käredat pakast |
Erilisi probleeme pole olnud |
Läheb käima kasvõi põhjapoolusel! |
Ilmastikukindlus |
|
|
|
|
|
Maastikuomadused: |
5.1 |
5.1 |
4.8 |
Milleks, kui teed on olemas |
Lumehanged ja äärekivid ei ole takistuseks |
Ise kinni ei jää ja teised tõmban välja |
Milleks teed, sobib ka raba |
Maastikuomadused |
|
|
|
|
|
Dünaamika (ja elastsus): |
8.9 |
8.9 |
6.0 |
Tasa sõuad, kaugele jõuad |
Möödasõit pole probleem |
Lähen mööda sama käiguga |
Nagu rakett |
Dünaamika (ja elastsus) |
|
|
|
|
|
Juhitavus: |
6.0 |
6.0 |
6.2 |
Suurel kiirusel muutub ohtlikuks |
Kuhu näitad, sinna ka läheb |
Püsib teel nagu liimitud nagu rööbastel |
Sobib kasvõi võidusõidurajale |
Juhitavus |
|
|
|
|
|
Pagasiruum: |
7.9 |
7.9 |
7.1 |
Miinimaalselt pagasit |
Sobib poodides käimiseks |
Kogu mu varandus on kaasas |
Kogu perega julgelt puhkusele |
Pagasiruum |
|
|
|
|
|
Kliimaseade: |
5.0 |
5.0 |
6.4 |
Suvel palav, talvel külm |
Kütab hästi |
Mugav iga ilmaga |
Sobiv temperatuur igale reisijale |
Kliimaseade |
|
|
|
|
|
Müratase: |
5.1 |
5.1 |
6.1 |
Mürarikas |
Kuuled rohkem kui vaja |
Kuuled seda, mida vaja |
Vaikus |
Müratase |
|
|
|
|
|
Vandaali- ja vargusekindlus: |
6.0 |
6.0 |
7.0 |
Pätid lendavad kui kärbsed peale |
Järelvalveta jätta ei saa |
Varastele huvi ei paku |
Kas selline probleem on üldse olemas? |
Vandaali- ja vargusekindlus |
|
|
|
|
|
|
|
|